maanantai 9. tammikuuta 2012

Meidän vuotemme 2012

Avaamme tämänkin blogivuoden ehkä jo perinteisellä trendikatsauksella, mutta vasta loppuviikosta. Ensin kerron teille hieman omista uudistuksistamme. Odotan henkilökohtaisesti vuodelta 2012 erittäin paljon, myös ammattimielessä. Olemme tehneet ja suunnitelleet paljon uudistuksia, joista asiakkaamme saavat varmasti entistä parempaa apua. Minä haluan olla parempi tänä vuonna ja sitä haluaa olla myös edustamani yritys. Ryhtiliike on nyt paikallaan.

Teimme M&M Kuntotalossa aika mittavan uudistuksen ryhmäliikuntatiloihimme nyt vuodenvaihteessa. Rakensimme uuden sisäpyöräilysalin ja toisen ryhmäliikuntasalin lattiatunneille. Molemmista saleista tuli paljon parempia, mitä uskalsin kuvitella. Kun saamme vielä viimeistelyt valmiiksi, niin voimme olla ihan aiheesta ylpeitä. Hyvää lähdimme tekemään, mutta väkisin tuli näköjään priimaa. Kiitos tekijöille. Minähän join vain kahvia, hyväksyin ja vastasin kysymyksiin. Ehkä niistä siksi tulikin niin hyviä, kun älysin pysyä taustalla ihailemassa suoritusta. Mikäli haluat tulla testaamaan sisäpyöräilysaliamme, tulosta kuponki tästä ja tulosta sellainen myös kaverillesi.


Personal training, henkilökohtainen valmennus, on vasta alkamassa Suomessa. Sitä on toki ollut jo pitkään tarjolla. Ongelmana on ollut, että tarjonta on erittäin vaihtelevaa, todellista sekametelisoppaa, jota voi kokata oikeasti ilman mitään koulutusta ja ammattitaitoa. Suurin osa palveluista on silkkaa rahastamista. Ei oikeasti osata auttaa asiakkaita. Me halusimme muuttaa tämän ja toimme kaksi uutta tuotetta, joista asiakkaamme voivat valita, tietäen, että ne perustuvat ammattitaitoon.

Koulututin ohjaajiamme FUSTRA trainereiksi loppuvuodesta. Fustralla saat sinäkin ryhtiä elämääsi. Voin henkilökohtaisesti luvata, että tuote toimii ja voit silmin nähden paremmin jo parissa viikossa. Olin erittäin skeptinen tuotteelle, mutta yksi tunti Lösösen Topin ohjattavana muutti mieleni täysin. Tiesin heti Fustran olevan minulle oikea tuote ja tiesin sen olevan oikea kaikille niille, joilla on vähänkään ongelmia selän, hartioiden, liikkuvuuden tai yleisen toiminnallisuuden kanssa. Loistava tuote ihan jokaiselle. Minun ohjelmaani tuo kuuluu kerran viikossa. Kolmesti viikossa olisi hyvä, mutta kerron myöhemmin tekstissä, miksi teen sitä vain kerran viikossa.

Jos haluat tutustua tuotteeseen, tarjoan näytetunnin, kun lähetät sanan KuntoKortilla ja yhteystietosi numeroon 050 5901420. Fustra trainerimme ottaa sinuun yhteyttä sopiakseen ajan näytetunnille. Varoitan, jäät koukkuun. -yhtyeen Olli Lindholm jäi myös.



Toinen tuotteemme on X-Method. Jos haluat laittaa kaikki peliin ja ihan oikeasti olet valmis laittamaan itsesi parempaan kuntoon, X-Method on sinun tuotteesi, tulostakuulla. X-Method lupaa rahasi takaisin, jos kuntosi ei kohene. Voiko parempaa lupausta onnistumisesta antaa? Testailimme ja tuotteistimme tätä syksyn ajan ja painostani katosi kymmenen kiloa rasvaa, eikä sitä nyt niin hirveästi ollut alkujaankaan. Tiedän, että tuo metodi toimii, joten aloitin sen toteuttamisen nyt kolmesti viikossa. Katsotaan kesän kynnyksellä, missä kunnossa olen. X-Methodista saat lisää tietoa täyttämällä tämän lomakkeen. Tuotteen taustalla on varmasti alamme vankinta ammattitaitoa. Siksi tuo lupaus kunnon kohentumisesta on helppo antaa.


Meille on tulossa myös muita toiminnallisen harjoittelun laitteita ja välineitä. Asiakkaamme ovat jo tovin saaneet nauttia Techno Gymin Kinesis One -laitteesta. Tuo laitekategoriamme kasvaa kuudella uutuudella kevään aikana. Kinesis Stations tuo harjoitteluun jälleen uusia ulottuvuuksia ja asiakkaillemme entistä enemmän mahdollisuuksia toteuttaa kuntoiluaan.



Cardio-osastomme laitekanta kasvaa, kun Techno Gymin Vario Excite ja Crossover löytävät vihdoinkin tiensä klubillemme. Niiden piti tulla jo syksyllä, mutta toimitushässäkän vuoksi niiden toimitus siirtyi myöhäisemmäksi.

Paljon uutta, jotta asiakkaamme saisivat meiltä taas vähän entistä enemmän. Vaikka teemmekin konkreettisia uudistuksia, eniten haluan meidän kehittyvän asiakaspalvelussamme. Haluan jokaisen kuntoilukertasi olevan palvelumme suhteen edellistä parempi. Pyytäisinkin Teiltä hieman apua. Jos mahdollista, voisitteko kommentoida sen verran, kertomalla mitä odotatte kuntokeskukselta ja palvelulta siellä. Miten me voisimme palvella Teitä paremmin?

[Aiheeseen liittyen: Hifistelyä / Anna Omaohjaajan auttaa / Avoimet ovet]

BTW Vuoden 2012 fitness trendejä odotellessanne voitte käydä verestämässä muistianne ja käydä katsomassa, mitä epäilin toteutuvan viime vuonna. Osuin mielestäni aika hyvin kohdilleen. Uskon, että esimerkiksi tämä alkanut vuosi on vasta Bootcamp-tyylisten harjoitteiden esiinmarssin vuosi. Nyt ne tavoittavat myös sen tavallisen kuntoilija, eikä vain aina veren maku suussa treenaavia. CMS klubitkin lanseeravat oman Bootcamp-tunnin ja meillä uskon tunnin kävijämäärien vaan kasvavan.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No pyynnöstä yksi ehdotus asiakaspalvelun kehittämiseen: asiakkaita voisi tavalla tai toisella muistuttaa heille jäsenyyden kautta kuuluvista palveluista. Miten tämä tehdään, on sitten toinen asia. Monet eivät käytä tiettyjä palveluita lainkaan. Kiire, rutiinit, tietämättömyys, rohkeuden puute; syitä löytyy. Monet käyvät vuodesta toiseen esim. painoja nostelemassa, vaikka heille saattaisi iän / painon / fyysisten vaivojen vuoksi olla tehokkaampiakin palveluja tarjolla. Osa ei kehtaa näitä palveluja kysyä ja/tai pyytää, osa ei niistä tiedä ja osa ei ole tullut kiireessä koko asiaa miettineeksi. Vanhojen asiakkaiden kohdalla palveluita on tullut vuosien saatossa niin paljon lisää, että ovatko kaikista edes kartalla. Varsinkin omaohjaajien kannattaisi tavalla tai toisella tuoda paremmin palvelujaan jäsenten tietoisuuteen.

Ihminen on erikoisen urautuva otus, sitä kannattaa välillä ravistella katselemaan ympärilleen ja etsimään uusia vaihtoehtoja.

Anonyymi kirjoitti...

Ja vielä äskeiseen lisäten: salilla kun riittää tv-ruutuja, niin saisiko niihin pyörimään jonkun esittelyvideon, jossa kerrotaan eri palveluista, jumpista (mitä niissä tehdään), omaohjaajat voisivat esittäytyä videolla jne. Monille ei uusimpien viilitysten nimet kerro mitään, joten pieni info voisi olla paikallaan. En tosin osaa yhtään veikata, että mitä tällainen maksaa, saako sen itse tehtyä vai joutuuko kutsumaan filmausryhmän paikalle (teillehän tämä on jo tuttua...). Ja videon ajankohtaisena pysymisen kanssa voi olla aika paljon tekemistä. Mutta tämä siis ihan villinä ajatuksena.

Anonyymi kirjoitti...

Minusta on ihan hienoa, että seuraatte liikunta-alan trendejä ja poimitte sieltä järkeviä uutuuksia asiakkaille tarjottavaksi. Hieman on kuitenkin alkanut pelottaa, että muuttuuko M&M:n todella mukava luonne kaikenlaisten kuntoilijoiden kohtauspaikkana ökympään rahalla-saa-ja-hevosella-pääsee -suuntaan, kun Fustrat ja kumppanit maksavat tuhansia euroja. Niissä tulee jo aika kova kilohinta läskeillekin, jos ottaa esim. Fustra-paketin painonhallintaoptiolla. Kuinkahan monella on oikeasti varaa niihin, vaikka kovasti kiinnostaisikin? Harras toiveeni on siis, että älkää hankkiko uutuuksia vain edistyneille ja huippukuntoilijoille, vaan myös meille vastikään sohvalta nousseille, "tavallisille" kuntoilijoille, joita liikuntakärpänen on puraissut ja kovaa! Loistavat jumppaohjaajat ja omaohjaajat ovat kullanarvoisia pitämään innostusta yllä ja asiakkaita talossa. PT-tunnitkin olisivat joka sentin arvoisia, mutta hetki tulee mietittyä onko järkevää maksaa 50 euroa yhdestä tunnista (joka olisi kyllä tarpeellinen), kun koko kuukauden kuntoilumaksu on noin 60 euroa? Nämä ovat tietysti priorisointikysymyksiä jokaisen kohdalla ja toki on hyvä, että tarjolla on vähän jokaiselle jotakin, mutta pyydän vain, ettette sokaistu kaikista liikunnan muoti-ilmiöistä ja karkoita niillä asiakkaita, jotka ovat valinneet M&M:n muista syistä.