Nikkola tuossa jo kertoikin, että Palloseura lähestyi ainakin meitä yhteistyökumppaneita mielenkiintoisella sähköpostilla. Seura kerää sähköposti- ja nettikampanjalla tukijoidensa nimiä.
Ihan loistavaa sissimarkkinointia! Yksi parhaita markkinointitempauksia, joita olen pitkään aikaan nähnyt.
Minä olisin arponut kausikorttien sijaan kannatustuotteita, koska nyt joku voi siirtää kausikortin ostoa, kun odottelee arpajaisvoittoa. Tuohon me törmäsimme joskus, kun jossakin tempauksessa palkintoina oli vuosikortteja kuntosalille. Kokemuksemme mukaan arpajaispalkinnoksi ei kannata koskaan laittaa sitä tuotetta, jota yrittää myydä.
Tuo on kuitenkin pieni juttu, joka tuskin vaikuttaa kampanjaan itsessään mitenkään. Kampanjan työkalussa oli tehty järjettömän helpoksi kausikortin ostamiseen johtava päätös. Noin se pitää tehdä!
Olennaista tuossa koko hommassa on tuo, että "jalkaudutaan" turkulaisten pariin ja haetaan se noste sieltä ruohonjuuritasolta. Loistava homma!
Voit antaa oman tukesi tästä. Tätä kirjoitettaessa nimiä oli jo 230 ja klo 15 jo 334 kpl...
BTW M&M Kuntotalon kummipelaajat ovat tänä vuonna Tuomas Suominen ja Tomas Sinisalo. Valinnat teki asiakaspalvelumme tytöt, jotka kertoivat näiden olevan poikkeuksellisen kohteliaita nuoria miehiä. Valintaperustetta voitaneen pitää ihan oikeutettuna.
12 kommenttia:
Pistäkää M&M:ssä Suomisen jalat kuntoon, loppu on historiaa. As.palv. voi avittaa haluamallaan tavalla. Hieno pelaaja, hieno persoona, hieno tulevaisuus, ainakin jos...
Mutta jo vain. Mielenkiintoinen markkinointipläjäyshän tämä on. Ja jos ei muuta niin pisara 2000-lukua lätkämarkkinoinnissa. Jo oli aikakin.
Omassa blogissani voi asiasta keskustella tosiaan myös. Minua kiinnostaa ennen kaikkea tuo turkulainen TPS-suhde.
Kuinka laajaa turkulainen ääripään TPS-fanitus/TPS-antifanitus on? Ovatko suuren enemmistön edustajat sittenkin vain kiinnostuneita hyvästä hokista? Painaako tässä onko joukkue TuTo vai TPS kunhan se vaan pelaa SM-liigassa?
Eli markkinoinnin rahatkin itse päätuotteen kuntoonlaittamiseen koska merkityksiä rakennetaan ensisijaisesti hyvällä joukkueella ei millään muulla?
Tuo on hieno oivallus. "Suosittelijat" ja referenssit toimivat aina, eikä edes maksa paljon.
Olen huomannut, että monesti ne parhaat markkinointikeinot ovat melkein ilmaisia.
Tuollainen avoin adressi voi saada aikaan yllättäviäkin muutoksia yksittäisen kuluttajan mielipiteessä ja jopa ostokäyttäytymisessä.
Nuo Jarin esittämät kysymykset ovat kyllä mielenkiintoisia.
Tepsillä on uusi markkinointiviestintähenkilö palveluksessaan ilmeisesti? Hänelle ainakin lentävä lähtö tämän kampanjan myötä kiekkobisnekseen, joka on ihan oma lukunsa bisneksissä ja niiden markkinoinnissa.
Vanha autourheilulause kuuluu "Voita sunnuntaina, myy maanantaina."
Tuo kai on mukaillen lätkässäkin yhä homman ydin, oli nimiä adressissa sitten 100 tai 1000.
Ihan kiva ohje, mutta mestaruutta on vaikea voittaa, kun kausi ei ole vielä edes alkanut.
Silti pitäisi nyt niitä kausikortteja ja lippuja myydä, joten ehkä jokin muu ehdotus sopisi tähän kohtaan paremmin.
Onhan nimien määrällä oikeasti merkitystä. Siinä on suorien kontaktien määrä, jota voi hyödyntää jatkossa.
Jos nimien määrä olisi jäänyt pelaajiin tai vaikka tuohon sataan, voitaisiin ihmetellä. Aika moni on näinkin nopeasti tuolla kuitenkin ainakin jollain tasolla valmis tukemaan tuota projektia.
Se on ainakin positiivista.
Nyt on meidän kausi. Nuori ja lupaava on vuoden kokeneempi. Alatalo, Kiprusoff, Nurminen ja Vahalahti on ulostettu. Tilalle on saatu Eloranta, Kiprusoff ja Vahalahti.
Kuka mestaruuden voittamisesta on mitään puhunut?
Vanha autourheilusanontakin tarkoitti nimenomaan osakilpailuiden voittamista.
Se automerkki, joka voittaa sunnuntaina, myy eniten maanantaina.
Ei tää voi olla niin vaikeeta.
Tepsi voi ottaa niitä kauskikorttien myynnin kannalta merkittäviä voittoja esim. tänään.
Runkosarjan alussakin on vielä mahdollisuus voittavalla lätkällä saada kausikortteja kaupaksi.
Mutta, jos kerran aika moni on nimensä listaan laittamalla valmis tukemaan projektia, niin sittenhän Turkuhallissa on luvassa aurinkoinen talvi, tuli menestystä tai ei.
Mestaruudesta ei tarvitse puhua vuosiin. Vuosikymmeniin?
Seuran talous pitää saada kuntoon, eikä se onnistu amatöörien kerätessä nimiä johonkin listaan.
Kun katsojia on 300, niin on aivan samaa, jos jossain nettikyselyssä seuran johtokunta äänestää väärillä nimillä tuhat kertaa.
Kysymys on edelleen voittamisesta tai minimissään visiosta, missä voittaminen seuraa systemaattista työtä nuorien parissa.
Näyttää vahvasti siltä, että Palloseuran lenkkeilijät hyytyy jo ennen marraskuun loppua. Kassa on tyhjä jo paljon ennen sitä, joten elämme mielenkiintoisia aikoja.
Visiota minäkin peräänkuulutan. 5- tai jopa 10-vuotisuunnitelma olisi ainakin joltakin osin hyvä jopa julkaista, jos sellainen on olemassa.
Samaa mieltä, että nousu lähtee vahvasta juniorityöstä, mutta myös sieltä tavallisten kuluttajien keskuudesta.
Jos ennen piti saada yrityksiä puolelleen ja se riitti, niin nykyään pitää saada yksittäisiä kuluttajia, koska yritysten varat suunnataan muihin juttuihin.
Kun yksittäisten kaupunkilaisten mielenkiinto tuotetta kohtaan saadaan heräämään, yritykset seuraavat perässä. Tuo vie kuitenkin aikaa.
Jos joku väittää, että menestykseen tarvitaan huippunimiä, niin se vaatii valuuttaa. Rahaa ei tule, jos ei ole katsojia. Kun menestystä ei ole, ei ole automaattista asiakasvirtaa.
Tällöin pitää tehdä uusia juttuja. Tehdä asioita eri tavalla kuin ennen. Vaikka sitten kerätä nimiä listaan, joka ei ole keneltäkään pois ja antaa mahdollisuuksia listan jatkojalostukseen. Haittaa tuosta tuskin on Palloseuran toiminnalle.
Vaikka seuran nyt ostaisikin joku Riku Rikas, niin siitä huolimatta tuo sama ongelma on olemassa. Pöytä pitää siivota ja uutta rakentaa.
Ei sekään ole ratkaisu, että joku pumppaa seuraan rahaa vuosi toisensa jälkeen, menestystä odotellessa. Omillaan pitää pystyä seisomaan jossain vaiheessa ja tietysti jopa tuottaa omistajilleen merkittävää osinkoa.
Miten tuohon päästään, on toinen asia. Kaikki ehdotukset ovat seuralle varmasti kullan arvoisia, vaikka kulta ei olekkaan ehkä värimme. Kritiikki, tai ehkä oikeammin kitinä, jossa ei oikeasti sanota mitään, ei auta ketään.
Heips, miten tuo Blues saatiin kuntoon viime kaudelle?? Eikös siellä aikaisempina vuosina ostettu "hyviä ja nimekkäitä" pelaajia ja silti meni monta kautta päin peetä?? Fyrkat riitti vaan siksi että omistajaheebolla oli tarpeeksi rahaa takataskussa...
Sitten viime kaudella tapahtui jotain, rahankäyttöä kiristettiin (ilmeisesti oikeasta paikasta)ja Blues otti viime kaudella nokkaan ainostaan Oulun Kärpiltä. Hämmästyttävä muutos ja homma näyttää jatkuvan samanlaisena tälläkin kaudella. Onko Bluesista tulossa uusi Oulun Kärpät-dynastia??
Nyt voin vain haikeana muistella sitä miten hyvin Kärpillä meni viime kaudella :( :(...
Kolme tappiota putkeen on aika karua meininkiä :( (vissin tuttu tunne täällä Turussa, mutta ei Oulussa.) Onneksi sentään tänään tuli voitto!! Kyllä nyt on jo kontattu ihan tarpeeksi.
Milloinkahan Alatalon lähtölaskenta alkaa? Mun mielestä se on jo alkanut...tik-tak, tik-tak...
Eikö TPS:n kampanjaa vois muuttaa vaikka silleen että se olisi: Anna rahasi TPS:lle?? (vippaa vitonen TPS:lle ja kannatustilinumero mukaan tms.)
Siitä vois olla jotain hyötyäkin..
BTW: laitatko tuonne päässä pyörii juttuun vimpan spinningin (to) ekan kappaleen, vaikka se ei pyöriskään sun päässä...
Tuliko oikea biisi?
Sami, pyysinkö mää muka Duran Durania??
En pyytänyt...Ja sitä paitsi eikö me just kuunneltu tää?.(ja todettiin että oli edelleen ihan sikahuono?).
Tarviit näköjään vielä lisäkoulutusta :)
BTW: Sabrina ei ollu mikään heliumpallo sillo kun SE video on kuvattu. Sillä oli kyllä ihan aidot keuhkot molemmilla puolilla :)
Lähetä kommentti