Osta joululahja, josta riittää iloa pitkälle kevääseen:
5 ottelulipun paketti
Liput voit käyttää missä tahansa loppukauden
runkosarjan kotiottelussa.Lahjakortit myynnissä 23.12.2008 asti.
A/C - katsomot 95 € (19€/lippu, norm. 27-30€)
B - katsomot 60 € (12€/lippu, norm. 17-20€)
D - katsomot 50 € (10€/lippu, norm. 14-17€)
Yläkatsomot 40 € (8€/lippu, norm. 12-15€)
PERHELIPPU (2+2 yläkatsomo) 105 € (21€/perhelippu, norm. 30-33€)
MYYNTI:
Lippupalvelun myyntipisteet 23.12.2008 asti
TPS - toimisto, Ruissalon Puistotie 85, Turku. Ma - pe 8.30 - 16, 12.12.2008 asti
Hyvä paketti, joten käyhän ostamassa.
Noin siis rakennetaan ja hinnoitellaan tuote, jos halutaan ensisijaisesti myydä kausikortteja.
Ajauduin eilen keskusteluun edellä mainituista hinnoitteluista ja heitin ilmaan radikaalin ajatuksen. Mitä jos olisi olemassa vain kaksi hintaa? Lippu yhteen ainoaan otteluun maksaisi 100 euroa ja kausikortti maksaisi 200 euroa. Kumpaa myytäisiin?
Jossakin muistaakseni luki Palloseuran lipputuottojen olevan 1.2 miljoonaa vuodessa. Jos pitää paikaansa, niin mitä luulette, pystyisikö edellä mainitulla hinnoittelulla myymään kauden aikana 6.000 kausikorttia? Entä 10.000?
Jos pystytään, paljonko ne 6.000-10.000 mahdollista katsojaa ostaisivat oheistuotteita, kahvia nakkeja tai kaljaa? Tai kannustaisi joukkuetta?
Kausikortit myytäisiin sitä mukaa parhaille paikoille, kun niitä menee. Hitaat siis istuisivat piippuhyllyllä, vaikka maksaisivat saman 200 euroa. Ensi vuonna ovat ajoissa liikenteessä ja seuraavan kaudenkin kortit myytäisiin kuluvalla kaudella, koska muuten joutuu piippuhyllylle.
Ennen kuin sanot, että ei toimi, mieti hetki, että miksi ei muka toimisi. Radikaali temppu, joka ylittäisi uutiskynnyksen jokaisessa mediassa ja joka voisi muuttaa koko lippurallin.
[ Aiheeseen liittyen: Mis kaik ova? / Kausikortin hinta / Katsojamääristä / Kaikki hyvä loppuu aikanaan / Mikä kiinnostaa? / Katsojamäärät ja tunnelma / Mikä suomalaisessa jääkiekossa on vikana? ]
BTW Mitä veikkaatte, tuleeko Mike Monroesta Velvet Revolverin laulaja? Aika sitkeästi tämä huhu netissä yhä kulkee, kun jo lokakuussa siitä jauhettiin...
11 kommenttia:
Miksiköhän TPS ei tunnu satsaavan nettimarkkinointiin oikeastaan lainkaan tai ainakaan tarpeeksi? Ei mainos Turun Sanomissa (tai ylipäätänsä printtimediassa) mihinkään nykypäivänä riitä. Seuran kotisivuilla tuo lippupakettitarjous jää muun krääsän sekaan piiloon ja ansaitsisi varmaankin sesongin kunniaksi jouluisen bannerin? TPS:n FB-ryhmässä ei korttia ilmeisesti tarjota/myydä, MySpacea ei Tepsillä kaiketi edes ole (vai onko?) jne. Taisi tämä "seura olemme me" -kamppiskin jäädä torsoksi, hiljaista ainakin on. Outoa tehottomuutta myynnissä kun uudet välineet olisivat kaupan päälle ilmaisiakin.
Mielestäni idea on hieno. Tosin homma perustuu tasan siihen, että sen yksittäisen lipun pitää sitten oikeasti maksaa se 100 euroa eikä niin, että jossain vaiheessa kautta niitä myydään sponsoreille 10 euroa kipale ja jaetaan ilmaiseksi. Tämä onkin käsittääkseni ideassa se vaikea paikka, sillä miten käy siinä vaiheessa kun uutta kautta on tahkottu reilut kymmenen peliä, kortteja myyty 2.000 ja porukkaa katsomossa joka matsissa 1.500?
Muutenkin olen samaa mieltä siitä, että yksittäiset liput ovat liian halpoja kun parhaatkin paikat maksavat nyt vain 30 euroa per peli. Josta sitten päästäänkin siihen isompaan ongelmaan eli että en usko katsomon tyhjyyden johtuvan hinnoista; tuote vaan ei tällä hetkellä kiinnosta...
Jari, laitoin nyt mainoksen ja updaten tälle FB-sivulle, jonka syksyllä perustin ja jota olen talkoilla päivittänyt. Siinä on kohta 1.000 fania.
Olen tarjonnut talkooapua myös FB- ja Google-mainontaan. Saattaa toteutua lomautusten jälkeen.
TPS ryhmää FB:ssä taitaa ylläpitää joku toinen fani, taitaa olla faniryhmästä.
My Spacesta ei ole mitään hajua. Olen itse käynyt koko My Spacessa vain kaksi kertaa.
/mek, olen samaa mieltä. Ihan loistavan hullu idea, jonka saisi varmasti toimimaan, kunhan mainitsemasi ehdot todella pitävät, eikä paniikkinappulaa paineta missään vaiheessa.
Miten se myytäisiin? Voidaan jopa tiputtaa netisestään pelaajabudjettia, jonka johdosta kausikortin hinta tiputetaan alle puoleen entisestä. Todella reilua kausikortin omistajia kohtaan ja ne, jotka ovat luopuneet kausarista hinnan vuoksi, ostaisivat nyt kausarin, kun se on niin halpa.
Kertalipuista nousee suuri haloo, mutta mitä sen on väliä, kun halutaan myydä kausaria, ei irtolippuja ja halutaan väkeä katsomoon, joka peliin.
Jos joku ei halua/voi/pysty/kykene ostamaan 200 euron kausaria, ei ole oikea asiakas ja hän voi sitten sen kerran maksaa myös 100 euroa.
Pelottavan yksinkertaista?
OTnä meidän WinClub / WinCapita -ponzi saattaa menettää maailman suurimman ponzi-huijauksen tittelin.
Ruissalon silta on purettu 1996 ja sen jälkeen tiedottaminen/markkinointi on hoidettu kirjekyyhkyillä.
Anneissa saaduilla miljoonilla on hankittu enemmän valkoisia kirjefogeleita.
Suunnitelmissa on ollut jopa telefaksin hankkiminen. Vaihtoehtoina Brother ja The Pena. Jälkimmäinen on toki käytetty ja siinä on valmiiksi tallennettu numero Prahaan.
Faksista ei ole apua, kun toimisto on suljettu ja valot sekä sähköt pois päältä. Kyyhkyille ei tarvitse maksaa palkkaa. Kunhan muistaa pullanmuruja kerätä lakkaan. Eikö ne miljuunat ole yhä jossakin tilillä, johon kellään ei ole käyttöoikeutta?
Mutta entäs jos kaikki ei halua että kertalippu on 100 egee??
Kausikorttien myyntiin tuo on ihan hyvä idis, mutta kun en oo kausaria hankkimassa, ainakaan tämäntason peleillä. (tosin eteenpäinkin on kyllä menty kun Suikkanen otettiin mukaan).
Hienosti sanottu että markkinointi ja tiedottaminen on hoidettu kirjekyyhkyillä :) tolleen miekin haluaisin kettuilla...jos osaisin ;)
BTW: Hola!! Vertigon lyriikoissa on muuten espanjaa ;)
Ei kaikkien tarvikkaan haluta. Eihän kaikki halua, että kertalippu maksaa kymmentäkään euroa, tai yhtään euroa. Niitäkin on, jotka haluaisivat rahaa siitä, että tulevat katsomaan peliä.
Kyse on siitä, kenelle tuote on kohdennettu ja kuka sinne halliin halutaan.
Jos joku kiukuttelee, että satasen lippu on liian kallis, vaikka kausarin saa kahdella sadalla, voi jäädä suosiolla kotiin kiukuttelemaan. Eihän se ole lainkaan asiakas, tai ei ainakaan hyvä asiakas, joten se kitinä on pelkkää taustakohinaa.
Jääkiekko ei ole tuotteena tarkoitettu kaikille. Se ei sovi kaikille, joten sitä ei tarvitse hinnoitella kaikille sopivaksi.
Eli Vertigon sanat siis pyörimään?
Tarttee sit vissiin jäädä kotiin kiukuttelemaan :) järmääjä!!
Si Si amigo,laitetaan (siis siellä päässä) vaan Vertigon sanat pyörimään :) Oliko se niin että tällä voi polkee ainakin 14 piikkii? Kuten ti tunnin alussa ilmoitettiin ;)
t:kiukuttelija??
Niin täytyy jäädä.
Kuten keskusteltiin, monella alalla ja myös meillä tehdään liikaa päätöksiä ja linjanvetoja pyrkien miellyttämään kaikkia. Pitäisi vain miettiä, kenelle tuote tai palvelu on tarkoitettu ja sen jälkeen tehdä juuri niille sopiva malli.
Pitäisi pystyä sanomaan, että hei, sinä et ole potentiaalinen asiakkaamme, joten meillä ei ole tarjota sinulle yhtään mitään. Tuossa naapurissa voisi olla juuri sinulle sopiva juttu.
Näin kun uskaltaisi aina toimia, moni asia olisi paljon helpompi.
Kärjistäen taas, jos halli halutaan myydä täyteen kausikorttilaisia, miksi hitossa kertalippuja on edes olemassa.
Korjatkaa, jos muistan väärin, mutta eikö säbä-Tepsillä ollut divariaikoina hinnoitteluna matsilippu 5e, kausikortti 10e.
Siellä suunnalla lienee siis käytännön kokemusta tämän idean toimivuudesta.
Lähetä kommentti