maanantai 1. joulukuuta 2008

Mainonnan hauskuus

Kiireisen viikon alkajaisiksi otetaan mainoskatko.

Maailma on täynnä hauskoja mainoksia. Hauskojen mainoksien suurin vika on yleensä siinä, että ihmiset kyllä muistavat mainoksen, mutta ei tuotetta, jota siinä mainostettiin. Tässä muutamia kuntoiluun liittyviä mainoksia:



AXE on onnistunut siinä, että mainokset ovat samaa sarjaa. Tuote on siis helposti tunnistettavissa. Jos AXE olisi jäänyt vain yhteen tai kahteen hauskaan mainokseen, se olisi unohtunut.

Tätä seuraavaa mainosta on käyttänyt useampikin kuntokeskus:



Keep Britain tidy! Voihan tuon ajatella myös tuolla tavalla:


Gold´s Gym on tunnetusti tehnyt vahvoja miehiä:


Tässä Crunch menee ehkä liian pitkälle, nokkeluudessaan. Ehkä vähän jopa tyhmä mainos:



Tämä ei taitaisi enää nykyään toimia, kuten ehkä 80-luvulla:



Mutta tämä on ihan hauska. Kadonneen ystävän metsästyksen voisi moni muukin mies aloittaa, vaikka M&M Kuntotalosta. Kyllä se siellä alhaalla vielä on:



Ja Balancessa, Ruotsissa, ei ole ruuhkaa. Ihan hyvä veto:


Niin se mainonnan hauskuus - Se on tosiasiassa siinä, kun se on niin järjettömän vaikeaa ja samalla tavattoman yksinkertaista.

[ Aiheeseen liittyen: Markkinointi, jonka lisäsin arkistoon. ]

BTW Olettehan tämän AXE:n hiiren nähneet?

Ei kommentteja: