Nettikupongit eivät ole enää vain vaippoja ja hammastahnoja, vaan jopa tietokonevalmistajat ja autoliikkeet ovat mukana kuponkirallissa.
Kupongit ovat oikeastaan aina olleet iso asia amerikkalaista kaupankäyntiä. Amerikkalaiset on opetettu hyvin kuponkien maailmaan. Hulluintahan on se, että kaupassa tuotehyllyn kohdalla on kuponkirulla. Jos jätät kupongin ottamatta, jätät 10-20% tuotteen hinnasta hyllyyn.
Nettikuponkisivustojen määrä on kasvanut räjähdysmäisesti Yhdysvalloissa. Sosiaalinen media on antanut kuponkisivustoille loistavan kasvupohjan, koska kuponkisivuja seuraavat ylläpitävät blogeja sekä Facebook- ja Twitter –sivuja, joilta voi bongata parhaat tarjoukset.
Taloustilanteesta johtuen ihmiset ovat entistä tarkempia taalojensa suhteen, joten noista sosiaalisen median sivuista on tullut monelle kullan arvoisia.
Tilanne on luonut nettimaailmaan uusia talousguruja, money saving moms jakelevat tietoa muille perheille parhaista alennuksista ja kupongeista. Juuri kuuntelin uutisista yhden kotiäidin säästövinkkejä, joita blogissaan jakaa (ja myy mainospaikkoja liikkeille, varsinkin tuon uutislähetyksen jälkeen).
Twitter on tällä hetkellä mahdollisesti suosituin väline tarjousten etsimiseen. Yritykset käyttävät Twitteriä varsinkin nopeiden tarjousten jakoon. Katso vaikka itse. Käytä hakua #sale. Tarjoukset ovat usein voimassa vain hetken, joka ajaa ihmisiä seuraamaan näitä kuponkien jakajia.
Mahdollisesti suosituin kuponkisivusto on Savings.com. Periaatteessa kaikki kulutustavaroita myyvät liikkeet haluavat olla tuolla mahdollisimman näkyvästi. Suurimmat edut saa, kun yhdistää kuponkien tarjouksia liikkeiden tarjouksiin. Nettikupongeissa on usein mahdollisuus saada alennus myös jo alennetuista tuotteista ja se tekee niistä erityisen houkuttelevia.
Panthersien yksi isoista yhteistyökumppaneista on ClubSaveology.com, joka on kuponkiklubi. Maksamalla vajaan kuuden taalan kuukausimaksun, saat oikeuden alennuksiin melkein mistä tahansa tuotteesta. Savelogy lupaa jopa 45% alennuksia jäsenilleen.
Vaikka Suomessakin kuponkisivustoja yritetään väsätä, en usko niiden nostavan merkittävästi kenenkään myyntiä. Markkinamme ovat liian pienet. Vai olenko väärässä?
[ Aiheeseen liittyen: Uusi tapa mainostaa ]
BTW Vampyyrit ovat nyt Se Iso Juttu. Mitä mieltä olette, meneekö tämä energiajuoma kuitenkin jo liian pitkälle?
The fruit punch flavor packs 4 hours of energy along with iron, protein and electrolytes. Not only does Blood Energy Potion have a similar nutritional makeup to real blood, but it has the same color, look, and consistency of blood. Get real blood nutrients without that real blood taste! The re-sealable transfusion bag style pouch provides the convenient delivery of fluids for vampires and humans alike! Contains no real blood, just synthetic!
5 kommenttia:
Tuo kuponkijuttu olisi kyllä varsin mainio, jos nyt saataisiin Turkuun ensin vaikka kännykällä maksettava linja-automatka ja parkkilippu. Eiköhän täällä niitäkin vastaan tehdä kaikkensa valtuustossa jotta pääsisi otsikoihin...
Kyllähän säästömahdollisuuksia saisi olla, tervetuloa!
Tuo "veripussi" on hieno, rakastan kaikenlaista, henkistä ja fyysistä ravistelua ja kyseenalaistamista. Vielä jostain tippateline ja työjuoma olisi valmis.
PS. Tervetuloa takaisinpäin... =)
Tepsi veti kuponkimatsin Jypiä vastaan. Hieman mietityttää syksyn odotetuimman matsin - The Bob Hope Game - kaksi yhden hinnalla tarjous?
Toki ollaan 600 katsojaa per peli 7000 per matsi tavoitetta perässsä, mutta jos The Bob Hope Game menee alennuksella, niin jaetaanko SaiPa-matseihin lippuja eurolla?
Kupongin saa printata Tepsin sivuilta.
Samaa mieltä veripussista. Hyvä oivallus ajan hengessä. Ainakin täällä tuo vampyyrihysteria on ihan järjettömän suurta.
Täälläkin oli maanantain LA-matsin liput -50%. Täällä tuollainen alennus ei kuitenkaan vaikuta kausikorttilaisiin, koska irtolippujen ja kausikorttien hintaero on niin suuri.
Aika monta peliä on Turussa ollut tällä kaudella kaksi yhden hinnalla. En ole ihan vakuuttunut, onko se hyvä asia.
Olen aina hinnan alentamista vastaan, jos siinä ei ole jotain koukkua. Nyt tuo koukku näyttäisi puuttuvan.
Hinnan alennus on mielestäni aina markkinoinnin avunhuuto, oli kyse sitten palvelusta tai tuotteesta. Hinnan alennusta käytetään silloin, kun kaikki muut keinot on käytetty, minun mielestäni.
Koska en tunne urheilumarkkinointia, voin olla tuon suhteen väärässä ja kaksi yhden hinnalla on erinomainen markkinointikeino.
Nuo kuponkijutut ovat asiakkaan kannalta puhdasta kusetusta. Jos kerran annetaan alennusta, niin miksei sitä sitten voida antaa automaattisesti? Pelleillä nyt kuponkien kanssa..
Sama juttu netin rebate-roskan kanssa. Mainostetaan jotain hyvään hintaan X, todellisuudessa myydään kalliiseen hintaan Y ja erotus Y-X saadaan oman aktiivisuuden mukaan jälkikäteen - jos saadaan, koska kyseessä voi olla ihan puhdas huijaus ilman tarkoitustakaan antaa mitään takaisin.
Naurettavaa säätöä.
Rebate oli jonkin aikaa valloillan ihan liikkeissäkin, varsinkin elektroniikkaliikkeissä Yhdysvalloissa.
Mielestäni tuo on nyt vähentynyt ainakin liikkeissä. Netistä en tiedä, kun nettikauppoja tulee tehtyä niin vähän.
Jos joku ei tiedä, niin rebatehan menee niin, että saat (yleensä tuotteen valmistajalta tai maahantuojalta) jonkin verran rahaa takaisin posti/tilisiirtona, kun täytät kupongin ja lähetät sen ostoksen jälkeen pyydettyyn osoitteeseen.
En tiedä, keräävätkö yhteystietoja jälkimarkkinointia varten. Joku rebate-kupongin täyttänyt voi kertoa. Olen joskus antanut rebate-kuponkeja paikallisille, jotka ovat ottaneet ne kiljuen vastaan. Ilmaista rahaa, kun vain viitsii kupongin täyttää.
Yleensä etu ei koske turisteja.
Tuota pidän myös jonkinlaisena huijauksena, kun sitä saa vielä markkinoida.
Tuon tuotehyllyn vieressä olevan kuponkilaatikon tarkoitushan on herättää mielenkiinto hyllyssä olevaan tuotteeseen. Se laatikko toimii siinä mielessä varmasti paremmin kuin automaattinen alennus.
Tuossakin kuvan hyllyssä Boost hyppää ihan eri tavalla esiin, kuin kilpailevat tuotteet, joita hyllyssä on paljon.
Voihan kupongin jättää nykäisemättä, jos pitää sitä huonona asiana.
Lähetä kommentti