tiistai 28. kesäkuuta 2011

Kasiseiska on auki

Avasimme verkkokauppamme eilen, maanantaina 27.6.2011. Olen jo vuosia suunnitellut verkkokaupan avaamista yrityksellemme. Nyt siihen tuli sysäys, kun bongasin Rebel Spirit -vaatemerkin maailmalta. Meidän täytyi perustaa kauppapaikka kyseisille vaatteille. Nyt on jo muitakin koukkuja vedessä maahantuonnin suhteen. Mielenkiintoisia juttuja etsimessä.

Verkkokaupan nimi tuli taas kerran päätettyä vessassa. Täysistunto on yksi parhaita ajatuspaikkoja, kun siellä istuu Aku Ankka kädessä. Aivot selvästi lepäävät tuolloin, koska mieleen pulpahtaa usein erinomaisia ideoita. Tai ainakin uusia ideoita. Osan on tosin saanut vetää heti alas muun tuotoksen mukana.

Verkkokaupan nimeksi tuli Kasiseiska. Sen osoite on www.87.fi. Meillä oli jo aikaisemmin domain www.1987.fi, joka juontaa juurensa M&M Kuntotalon perustamisvuoteen. Siitä lyhennettynä aivoni toinen puolisko päätyi Kasiseiskaan, jonka toinen puoli hyväksyi. Se oli siinä. Ei suunniteltuja ajatusriihiä. Ei äänestyksiä. Despoottimaisesti tein päätöksen sillä hetkellä. Maailmassa tuhlataan ihan likaa aikaa turhanpäiväiseen pohtimiseen.

Sloganista voisimme pitää kilpailun. Kovakuntoisin verkkokauppa on ollut yksi ehdotus. Mitä sinä ehdottaisit?

Kaupan rakentaminen ei ole ollut lainkaan niin yksinkertainen juttu kuin ajattelin. Tai rakentaminen sinänsä oli helppoa, mutta aikaa vievää, kun päätimme rakentaa sen käytännössä alusta asti. Tähän päätökseen ajauduin, kun totesin valmiista pohjista puuttuvan paljon ominaisuuksia, jotka halusin verkkokauppaamme. Tämä oli hyvä päätös.

Eniten aikaa on vienyt tuotteiden syöttäminen. Osa käännöksistäkin on vielä kesken, mutta päätimme avata silti kaupan. Meillä on järjetön määrä tuotteita varastossa. Totesin sen nyt konkreettisesti, kun olen syöttänyt niitä järjestelmään. Kun kaupasta pyrkii vielä tekemään mahdollisimman hakukoneystävällisen, tuotteiden syöttäminen on aikamoista näpertelyä.

Olen koko projektin ajan kironut, että miksi emme ole rakentaneet tätä aikaisemmin. Meillä on varastot täynnä tuotteita, joita olisimme voineet myydä verkossa jo vuosikausia. Käymme muutenkin postissa lähes päivittäin, joten tuotetoimitukset eivät juurikaan lisää sitäkään kuormaa. Jos joudumme palkaamaan verkkokaupan hoitamiseen lisää päivystävää väkeä, siitä hyötynee myös nykyiset kuntokeskuksemme asiakkaat. Tässä ei voi paljon muuta kuin voittaa.

Halusin verkkokauppaan ansaintalogiikan. Halusin palkita asiakkaita suosituksista. Voit lähettää Kasiseiskasta suosituksen ystävällesi sähköpostilla. Mikäli ystäväsi rekisteröityy Kasiseiskan asiakkaaksi, ansaitset viisi bonusta. Sinulla on henkilökohtainen asiakaskoodi, jota jakamalla voit ansaita bonuksia suosituksista.

Bonuksia voit ansaita myös jakamalla tuotetietoja tai tekemiäsi ostoksia Facebookiin tai Twitteriin. Näistä ansaitset aina yhden bonuksen.

Bonuksia voit käyttää ostoksiin verkkokaupassa. Yhden bonuksen arvo on yksi euro, ostettaessa tuotteita Kasiseiskasta. Jotta ansaintalogiikka pysyy alennuksena, ei varsinaisena ansiona, jota tulisi verottaa, voit käyttää bonuksia maksimissaan 50% osotoksesi hinnasta. Riippuen bonusten määrästä, voit siis saada maksimissaan 50% tuotekohtaisen alennuksen. Alennuksen antamista ei voida luokitella ansioksi.

Koska varsinainen varasto ja myymälä sijaitsee M&M Kuntotalossa, nykyiset kuntokeskusasiakkaammekin voivat helposti hyödyntää Kasiseiskan ansaintalogiikkaa. Bonukset voi käyttää maksamalla ostos verkkokaupassa ja noutamalla ostoksen M&M:ltä.

Kasiseiskaan rekisteröityminen onnistuu tästä. Kirjaudu sinäkin ja jaa koodiasi, niin pääset jyvälle ja tekemään hyviä kauppoja.

[Aiheeseen liittyen: Verkkokaupan vinkkejä / Ostoskärryralli]

BTW Jos olet sitä mieltä, että sinulla on jokin tuote, jota me voisimme myydä Kasiseiskassa, ota rohkeasti yhteyttä. Olemme aika avoimia uusille innovaatioillekin, varsinkin mikäli varastoiminen ei sido pääomiamme.

4 kommenttia:

Petri kirjoitti...

Ihmettelinkin pitkään, miksei M&M myy lisäravinteita sivuillaan, mutta unohdin aina mainita asiasta. Tulipahan korjattua, hienoa.

Yksi asia, jota ei näe oikeastaan missään verkkokaupassa on bonukset lisäostoksista.

Toki on "ne, jotka ostivat tämän, ostivat myös tämän"-juttuja lähes kaikilla, mutta "Ostoksesi ylittivät 50€, saat halutessasi tämän tuotteen -25%"-juttua en ole nähnyt vielä muistaakseni missään.

Yllättävä etu siis, jonka saa vain ostaessaan tavaraa ja taisit itsekin joskus kehua eniten etua, jonka saa täysin yllättäen.

Tsemppiä verkkokauppaan, vinkkasin kaveria ottamaan sinuun yhteyttä erikoistavaran osalta. Toivottavasti kuuluu perästä. Ja toivottavasti tuohon keskittyminen ei ole pois M&M:n kehitysideoilta.

Sami Hurme kirjoitti...

Petri, yllätyshän tulee yllättäen, joten emme voi mainostaa verkkokauppaamme piilotettuja yllätyksiä.

Odotellaan kaverin mahdollista yhteydenottoa.

Anonyymi kirjoitti...

Ruotsinkielisten sivujen kieliasussa vielä viilaamista niin kattavuuden, oikeinkirjoituksen kuin oikeiden termienkin valinnassakin.

Helppoahan se on melko pitkälle päästä jo pelkällä muilta, alkuperäiskielisiltä sivuilta, kopioimalla, mutta toisaalta tarvitseehan siinäkin tietää että se minkä kopioi on oikein..

Vastaava työ on itsellänikin kesken erään Suomen TOP5-vierailluimman (uskoisin) sivuston kanssa. Kielitaitoisena hallitsen homman hyvin, mutta valmistuminen vie aikaa kun joku toinen joutuu puolestaan syöttämään sanani koodiin ja esim. copy paste-maalausvirheiltä ei ole vältytty..

Sami Hurme kirjoitti...

Totta. Käännökset ovat vaiheessa. Täytyykin katsoa, mitä sinne on syötetty, kun pääsen toimistolle.