maanantai 10. tammikuuta 2011

Elisa kyykyttää taas

Nyt ottaa taas aivoon, että en vaihtanut puhelin- ja dataliikennettämme pois Elisalta.

Muistatteko kuinka elokuussa kirjoitin suivaantuneeni matkapuhelimen dataliikenteen hinnoittelusta. Julistin, että vaihdan toimittajaa heti, kun joku ottaa yhteyttä. En kuitenkaan vaihtanut ja siihenkin oli syynsä. Nyt harmittaa, että en vaihtanut.

Tuon taannoisen jupakan aikana DNA:lta ei oltu yhteydessä edes pyynnön jälkeen. Heitä ei kiinnostanut muut kuin isot televisiomainokset. Soneralta oltiin yhteydessä pyytämättä. Yhteydenoton jälkeen minut kuitenkin siirrettiin eräälle paikalliselle toimijalle. Olimme ilmeisesti liian pieni asiakas Soneran yritysmyynnille.

Paikallinen toimija kävi jutustelemassa ja kerroin tarpeemme ja pääsimme tarpeissa yhteisymmärrykseen. Myyjä lupasi laittaa sähköpostissa vielä tarjouksen heti seuraavana päivänä. Kului päivä ja toinen. Kahden viikon odottelun jälkeen päättelin, ettei ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolella. Menin häntä koipien välissä Elisan myyjän pakeille ja laitoimme pakettimme uusiksi.

Meillä alkoi M&M:llä tänään, maanantaina, kevätkausi. Kauden alussa puhelinliikennettä on aina paljon. Uusia asiakkaita soittaa asiakaspalveluumme solkenaan, varatakseen aikoja myyntiimme. Jostain syystä lankapuhelimet ovat pimentyneet iltapäivällä. Lankapuhelimista ei kuulu mitään ja numeroihimme soitettaessa tulee ilmoitus, ettei numeroon saada juuri nyt yhteyttä. Tiedätte ilmoituksen matkapuhelimista.

Huomasimme asian puoli kuuden aikaan illalla, kun asiakkaamme osasi soittaa matkapuhelinnumeroomme kertoen lankanumeron ongelmista. Kun vihdoinkin löysin Elisan sivuviidakosta myös puhelinumeron, otin yhteyttä Elisan yritysasiakkaiden vikapäivystykseen. Ihan sama, vaikka olisin jutellut vastaajan kanssa. Ei mitään apua. Ei edes halua auttaa. En ihmettele, että vikapäivystyksen puhelinnumero on yritetty piilottaa.

Vikapäivystys ilmoitti, että hän voi tehdä asiasta vikailmoituksen, johon toivottavasti joku asentaja reagoi huomenna, tiistaina. Toivottavasti? Pinna paloi välittömästi. Meidän vuoden tärkeimpiä päiviä ja minun ongelmaani selvästi vähätellään.

Vikapäivystäjän mukaan asentajat tekevät töitä vain klo 16.30 asti, eikä sen jälkeen näihin vikailmoituksiin reagoida. Mitä hittoa? Meillä on kiireisin aika iltaisin, mutta ei sillä ole näköjään Elisalle väliä, etteivät puhelimet toimi silloin. Ei virka-aikojen jälkeen puhelimia tarvita.

Vikapäivystäjä osaa siis ainoastaan tehdä sen saman vikailmoituksen, jonka minäkin osaan tehdä Elisan nettisivuilla. Mitä ihmeen virkaa on vikapäivystyksellä, joka ei osaa tehdä muuta kuin ottaa vastaan vikailmoituksen? Siihen kelpaa vastaajakin.

Asiaa ihmeteltyäni vikapäivystäjä ilmoitti, että Elisalla on myös maksullinen asentajapäivystys. Ilmoitin sen olevan aivan sama, oliko se maksullinen vai ei, nyt pitää asentajan toimia, kun on vikaa. Me häviämme rahaa joka tunti. Vikapäivystäjä sanoi, että hän voi kysyä, jos päivystäjä lähtee. Mitä? Voi kysyä, jos päivystäjä lähtee? Ihan oikeasti?

Ei ole päivystäjä lähtenyt ja puhelimet ovat yhä mykkänä. Hieno alku kevätakaudellemme.

Tiistai klo 10.22: Puhelimet ovat yhä mykkinä. Kukaan ei ole ollut yhteydessä asian suhteen, vaikka vikapäivystäjä lupasi yhteydenoton jo eilen. Markkinointibudjettiin tarvitaan taas lisää rahaa. Se voidaan säästää vähemmän tärkeästä vikapäivystyksestä.

Linjat aukesivat yhdentoista maissa. Syytä katkokselle emme tiedä. Asentajia ei käynyt eikä kukaan ollut yhteydessä. Pääasia, että nyt toimivat.

[ Aiheeseen liittyen: Onko tarpeeksi ilmaa hinnassa? ]

BTW Kehtasivat vielä lähettää puhelun jälkeen tyytyväisyyskyselyn tekstiviestillä. Vastasin. Voitte arvata vastaukseni.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kysyivätkö ensin, onko laskut maksettu?

Omat hihat paloivat kerran tuohon kysymykseen. Kyllä vikapäivystyksen pitäisi sen verran nähdä asiakastietoja, ettei tuota kysymystä tarvitse esittää.

Palvelu on poikkeuksetta luokatonta, kun on jotain vikaa, olos se sitten laitteissa tai linjoissa. Eikä tässä ole eroa operaattoreiden välillä. Kenenkään ei tarvitse panostaa asiakaspalveluun, kun kaikki ovat ihan yhtä huonoja siinä.

Sami Hurme kirjoitti...

En muista, kysyikö. Ei muistaakseni keskusteltu laskuista lainkaan. Se olisi ollut ehkä minunkin mielestäni asiatonta.

Anonyymi kirjoitti...

naisten asialla!

puhut kyllä asiaa ja nyt asiakkaan
kantilta.salilla on ollut ainakin vuoden jalkaprässin viereinen kiskokone rikki kun tanko on vääntynyt.se olisi kiva saada kuntoon,kun tangolla tehdyt kyykyt on naisille aika haastavia. ja välillä on myös tullut ihmeteltyä,miten remmin vaihto voi kestää laitteissa pari päivää,eikä niitä korjata heti. ja onneksi sauna tulee nyt nopeasti kuntoon.

Sami Hurme kirjoitti...

Hei Anonyymi,

Kiitoksia palautteesta.

Voisitko ystävällisesti tarkentaa kiskokoneessa mielestäsi olevaa vikaa? Tutkimme sitä laitteella harjoitelleiden asiakkaiden kanssa juuri, emmekä löytäneet siitä vikaa. Kävin myös huoltokirjamme ja palautteet läpi kahdelta vuodelta, enkä löydä yhtään vikamerkintää tai korjauspyyntöä laitteeseen liittyen.

Kiskopunnerruslaitteita on tuon lisäksi kaksin kappalein salilla, jos jostain syystä ette ole samalla aaltopituudella tuon laitteen kanssa.

Kaikki hihnat ja kiinnitykset käydään huoltomiehemme toimesta läpi kolmesti viikossa, maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Remmin vaihto laitteissa ei kestä kuin muutaman minuutin. Mitä usein odotamme, on niitä hihnoja valmistajalta. Ostaisimme hihnaa rullatavarana, jos se olisi mahdollista, koska laitteiden hihnat ovat erimittaisia. Olemme yrittäneet löytää rullia, huonoin tuloksin. Pyrimme pitämään varahihnoja hyllyssä koko ajan, mutta joskus hyllykin tyhjenee, kun emme saa hihnoja.

Teemme nyt niin, että nostamme hihnojen varastolukua yhdellä, jolloin huoltovaste mahdollisesti paranee ja uusi hihna olisi aina käsillä välittömästi vaihtotarpeen ilmaannuttua.

Sami Hurme kirjoitti...

Ette usko, mutta tänään soitti Elisan asentaja ja kyseli, toimivatko puhelimet. Aika uskomatonta!

Anonyymi kirjoitti...

Tämä ei ole sitä jälkiviisautta, mutta olisit Rikku-Petteri noudattanut neuvoani siinä vaiheessa ku Alatalo nostettii mukaan valmennukseen; silloin olisi ollut hyvä paikka lähteä.

Nyt on edessä pitkä ja kivinen tie (ensi viikolla) takaisin parrasvaloihin liigavalmentajaksi - saattaapi käyä niin kuten änärissä useasti että saa yhen näyttöpaikan ja sekin on jo melkein loton päävoitto. Ja harvemmin kohdalle osuu kaksi loton päävoittoa.

Kesällä tehhää vaik kabinettipäätös että TPS pelaa ens kaudelki liigas, mikä on täysin oikea ratkaisu koko Suomen kannalta, mutta kyl keväällä nähhää vielä ku Ika ja KK kyykyttää turkulaisjoukkuetta täyden hallin ihmetellessä että pitikö tämäkin viedä nähdä, kun ensin perussuomalaiset on saanu 15 prossan kannatuksen.

Mut onneks sitten ei tule ennää lunta tupaan eikä pihalle lisää. Eihän, Sami ?

Anonyymi kirjoitti...

Jokerien huippu(?)hyökkääjänä tunnetuksi tullut, A-junioreita valmentava Tomek Valtonen menetti täysin malttinsa saatuaan parkkisakon Itäkeskuksessa maanantaina.
Välikohtaus sattui Asiakkaankatu 3:n parkkipaikalla Valtosen pysäköityä Jokerien auton luvatta Postin lastauslaiturille.
"Syöt sakkolapun!"
Kello oli vähän yli viisi iltapäivällä. Yksityistä pysäköinninvalvontaa harjoittavan ParkPatrolin valvoja oli juuri huomannut kieltoalueelle pysäköidyn Fiat Punton.
Valvoja kuvasi auton, kirjoitti neljänkympin maksulapun ja kiinnitti sen tuulilasiin. Samassa tuli kuljettaja paikalle mukanaan vanhempi nainen ja kaksi lasta.
- Hän alkoi huutaa, että mitä v...ua sä teet, valvoja kertoo Iltalehdelle.
Valvoja kertoo selittäneensä, että auto oli pysäköity kiellon vastaisesti. Selitys ei kuitenkaan riittänyt kuljettajalle. Mies huusi, että hän sai pitää autoaan kyseisellä paikalla.
- Saat syödä tämän lapun, hän huusi ja lähti tulemaan perääni, valvoja kertoo.
"Repi ovia"
Nainen ja lapset katselivat, kun kuljettaja lähti seuraamaan valvojaa.
- Pääsin juuri autoon ja sain ovet lukkoon, kun hän alkoi raivon vallassa repiä ovia, valvoja muistelee.
Valvoja soitti valvontaesimiehelleen kysyäkseen, mitä tehdä. Tämä kehotti soittamaan poliisille ja lupasi itse tulla paikan päälle.
- Olin siellä 15-20 minuutissa. Kyllä se tilanne näytti uhkaavalta, kertoo esimiehen kanssa paikalle lähtenyt ParkPatrolin johtaja Lauri Mustonen.
"Ettekö tunne!"
Jonkin ajan kuluttua tulivat paikalle myös poliisit.
- He selittivät, että kyseessä oli yksityisalue. Mies vain huusi, että "ettekö tiedä, kenen kanssa olette tekemisissä" ja että poliisin pitää olla hänen puolellaan, koska hän maksaa niin paljon veroja, Mustonen kertaa tapahtunutta.
Kun kuljettaja ei edelleenkään tuntunut käsittävän, että häntä voidaan sakottaa, toinen poliiseista antoi ymmärtää, että nyt olisi paras lopettaa.

Pysäköinninvalvoja järkyttyi.

On se kumma että noilla kiekkoilijoilla (ent. ja parilla nykyisellakin) nousee ku** aina välillä päähän, ei siis pelkastaan makihyyppajill ja maastohiihtajill.
Harmittaahan tuo, mut onneks bensa on puoli-ilmaista nykyään...!!
mot.