Oletko Sinä jaloilla äänestäjä, siis tyypillinen suomalainen, joka ei kerro, mikä mättää, vaan vaihtaa kauppaa?
Olen kertonut monelle, kuinka kävimme joskus aikoja sitten, välillä jopa useasti samalla viikolla, syömässä eräässä turkulaisessa ravintolassa. Kävimme lähestulkoon aina siellä, koska siellä oli hyvä palvelu ja ennen kaikkea hyvä ruoka.
Eräänä vapun aattona menimme samaan paikkaan syömään, koska halusimme hyvää ruokaa. Paikka oli tietysti tupaten täynnä, mutta saimme pöydän ja teimme tilauksen. Meni puoli tuntia, mutta ruokia ei näkynyt. Tarjoilija kertoi, että kestää vielä hetken, koska on ruuhkaa. Ymmärrettävää.
Kului toinen puoli tuntia. Tarjoilijan mukaan ruoka tulee ihan kohta. Sain pyynnöstä toisen korin leipää, jota söimme pahimpaan nälkään. Ärsyttävää.
Kului kolmas puoli tuntia. Ympärillä olevista pöydistä oli jo vaihtunut meidän seurueemme jälkeenkin saapuneet ruokailijat, jolloin tarjoilijakin havahtui ärsyyntymiseeni, jota tapahtuu palvelutilanteessa todella harvoin, jos koskaan, mutta ei läheskään niin usein kuin ehkä välillä olisi syytä.
Tarjoilija tuli kertomaan, että tilaus oli kokonaan kadonnut johonkin. Pyysin laskun leivistä. Huolimatta siitä, että olisimme saaneet ruokamme ravintolapäällikön anteeksipyynnön kera ilmaiseksi, äänestimme siltä istumalta jaloillamme ja menimme Heseen.
Emme ole käyneet kertaakaan tuon tapahtuman jälkeen syömässä siinä ravintolassa ja tästä on jo todella monta vuotta. Saattaa olla, että siellä on yhä kaupungin paras ruoka, mutta en käy kokeilemassa. (Nykyäänhän paras lista on ShamRockissa)
Nyt minulla tuli erimielisyyttä vakuutusyhtiön käsittelijän kielteisestä päätöksestä, koskien yrityksemme vakuutusta. Kyse on eräästä uudesta, mutta merkittävästä toimijasta vakuutusalalla. Käsittelijän perustelut olivat vain olettamuksia, joista yksikään ei ollut konkreettisesti todennettavissa käytettävissä olevista tiedoista.
Käsittelijä kertoi sähköpostiviestissään, että "Toki saatte valita vakuutusyhtiönne itse, mutta todennäköisesti olisitte saaneet hyvin samansisältöisen päätöksen myös muista vahinkovakuutusyhtiöstä."
Toinen vakuutusyhtiö tuntuisi kuitenkin olevan minun kanssani samoilla linjoilla päätöksen perusteiden suhteen. Päätöksen perustelut ovat vain käsittelijän olettamuksia.
Minulla on henkilökohtaiset vakuutukset eri yhtiössä, johon olen ollut erittäin tyytyväinen, joten voitte vain arvata, käytänkö edellä mainittua valinnan vapautta hyväkseni, kun siihen suorastaan kehotetaan.
BTW Itsekin tulee syyllistyttyä välillä sammakoiden kirjoitteluun, mutta yleensä niistä on saanut myös kärsiä itse. Palvelu on siinä mielessä urheilun kaltaista, että olet juuri niin hyvä kuin viimeinen suorituksesi. Aikaisemmilla meriiteillä ei ole mitään merkitystä, jos saat asiakkaan ärsyyntymään...
3 kommenttia:
Vaimoni ei suostunut menemään yhteen erinomaiseen ravintolaan, koska hänen kaverinsa oli ollut pettynyt ruokaan.
En valittanut, vaan vaihdoin vaimoa.
Olen suomalainen.
No oliko ruoka vaihdon arvoinen?
Ei ruoka, mutta uusi vaimo oli.
Lähetä kommentti